tisdag 19 januari 2010

Hoch-Ybring


Dagen börja med att jag gick upp! Sen gjorde jag Luch-boxarna åt kidsen sjusa dom till skolan. Åkte och handla, shit villken dimma. packa massek sen bare av.. till Aplerna. Jag vet inte varför jag inte tog med mig snowboarden, antagligen för jag inte ville åka! Åkte tåg från hb till Einseidlen eller nått sånt:P När jag hade åkt förbi wäldenswill va de ingen dimma längre..den va kvar under...nere i Zurich och i Zumikon där jag bor. När jag kom fram vart de buss i en halv timme, väl framme .. tog gondolliften upp, sen gick jag upp i en vandringsled och efter ett tags traskande kom jag fram till en stuga som va en resturant där spela som typ schweiziskAlp musik. Satt mig på en bänk och kolla på alla som åkte, de va ett hopp precis framför mig. Jätte kul å se hur mkt duktigt folk de finns:) Sen efter ett tag bare av hemmåt, tog liften ner..skulle kolla när bussen gick..fatta Nada! men trode den skulle gå efter en halvtimme, men de va fel de va en och en halv timme. De va kallt och stå där och vänta solen försvan bakom bärgen..Efter låånga en och en halv timme kommer de 2 dragspelsbussar med släp..Dom bli knöckade med skolungdommar...Morr, skulle jag inte komma med?? Jo, efter ca 10 min kom de en till buss, jag kuta på bussen, busschaufören kunde så klart ingen engelska, och jag kunde inte säga vart jag skulle de lät nåt Einslalalalden..Ja de va lite roligt...efter ett tag fick jag min biljett..Gissa om dom bakom mig va sura på mig:P Åkte hem, missa nästa tåget till Zurich..Väl hemma så äre folk tomt..Dottern har skridskor i dag...Dom kom lite senare så vart de mat. Och jag har komme på att couscous är gott, jag har äte de innan, men i dag vare gott. Kanske vare för dagens upptäcksfärd. Nu sitter jag iaf här...som vanligt..:)
Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar